Forum  Strona Główna

FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

POLISH PATRIOTIC DISCUSSION CLUB

Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Robert Majka
Weteran Forum

PostWysłany: Sro Sie 06, 2008 2:27 pm    Temat postu: POLISH PATRIOTIC DISCUSSION CLUB Odpowiedz z cytatem

Re: 110th Congress, 2nd Session, H. Con. Res. 371

Recently, in the 110th Congress, 2nd Session, Committee on Foreign Affairs was referred a House Congressional Resolution 371 on June 11, 2008 strongly supporting an immediate and just restitution of, or compensation for, property, illegally confiscated during the last century by Nazi and Communist regimes. The Resolution acknowledges that it was an integral part of the persecution of innocent people by Nazi and Communist regimes that resulted in the illegal confiscation of property and calls for immediate and just restitution or compensation to the victims or its survivors of heirs. The resolution points out that certain countries in Europe have agreed to achieve or maintain full recognition and protection all types of property and that the victims have a right to prompt, just compensation in the event that their private property is taken from them unjustly and for public use. The resolution further demands that the restitution or compensation to be made to those victims by the current governments of Poland and Lithuania that had their property unjustly confiscated by the previous Nazi and communist regimes.

Although in general we agree that victims of unjust confiscation of their property should
be compensated and just retribution should be made, may be even return of property itself, we do not agree that a foreign country and its legislative body should interfere in the internal matters of another country and its government. We do not think that United States Congress and its government would take kindly if Poland and/or Lithuania would pass legislation or a resolution calling onto the United States government to compensate to native Indian tribes, and/or the Negro population, or to do whatever else, especially demanding compensation and/or retribution for unjust confiscation of their property.
It is not Poland’s or Lithuania’s business, and that reverse applies also to the US not having any business in interfering in another government internal affairs. We believe
that the resolution is not only unfair, but also a double standard and is entirely uncalled for and the Congressmen that sponsored this resolution should withdraw same from the floor of Congress and apologize to Poland and Lithuania for inappropriate interference
in their internal affairs.

Furthermore, we would like to draw your attention to numerous distortions of historical facts that were made in this resolution. Utmost is the fact that Poland (and later Lithuania, just as much as other Eastern European countries) were invaded by Nazi Germany and the Communist Russia in 1939. Poland, as well as, other Eastern European
countries were occupied by Nazi Germany and the Soviet Union during the years of 1939-1990. Only recently those countries have regained their “freedom and independence.” In fact, governments of Eastern Europe were not allowed to make their own domestic, as well as, foreign policy. All of those decisions, laws (including property laws, its confiscation or taking for public use, just or unjust, etc.) were made in Moscow
by the communist masters of the Central Office of the Communist Party and the government of Soviet Union and Nazi Germany. Poland, as well as, other Eastern European countries, in fact, did not have “governments” as such during that time to make any decisions.

Another historical facts that are ignored by the resolution and its sponsors is that during that time from 1939 to 1989-90 communist government of the Soviet Union, Nazi Germany and of the puppet governments of Eastern Europe were financially and morally supported by the government of the United States when various loans, grants, etc.
were made to them. Also, it was the United States, Great Britain, France and Russia that betrayed Eastern Europe by making those countries “legal subjects” under rule of the Soviet Union due to Yalta and Potsdam Conference in 1945. Therefore, it would clearly
appear that someone else is responsible for crimes of that period that should give retribution or compensation. Therefore, your interference into internal affairs of Poland (and Lithuania) is uncalled for and irresponsible on your part and the United States Congress. We suggest that this Resolution be withdrawn and apology be made to Poland
(and Lithuania) for your uncalled intervention.

On behalf of
POLISH PATRIOTIC DISCUSSION CLUB

Tlumaczenie listu wyslanego przez Klub Dyskusyjny do Kongresu USA w/s roszczen zydowskich
W zalaczniku kopia listu po angielsku.
Zachecamy Polonusow do wysylania podobnych listow do amerykanskich oficjeli
lub do ambasad i konsulatow USA na calym swiecie.

S.Sas
>
> Subject: List w/s Rezolucji Kongresu USA dot. roszczen zydowskich
stanisas@hotmail.com
>
> Szanowni Kongresmeni
>
> Dot.: 110 Kongres USA, 2-a Sesja, Rezolucja nr 371
>
> 11 czerwca 2008r. w czasie 2-ej Sesji 110-ego Kongresu Stanow Zjednoczonych , Komisja d/s Stosunkow Zagranicznych Izby Reprezentantow przeglosowala projekt Rezolucji nr371, ktora z calej mocy popiera natychmiastowa restytucje lub rekompensate
> wlasnosc nielegalnie skonfiskowana w ubieglym wieku przez rezimy nazistowski i komunistyczny. Rezolucja potwierdza, ze nielegalna konfiskata wlasnosci byla integralna czescia przesladowania niewinnych ludzi przez rezim nazistowski i komunistyczny i wzywa do natychmiastowego i sprawiedliwego zwrotu lub rekompensaty ofiarom lub ich potomstwu. Wedlug Rezolucji, niektore kraje europejskie
> juz sie zgodzily na zwrot lub sprawiedliwa rekompensate za wlasnosc przejeta na cele publiczne. Rezolucja wzywa obecne rzady Polski i Litwy, aby zwrocily lub zrekompensowaly wlasnosc ofiar bezprawnie skonfiskowana przez poprzednie rezimy
> nazistowski i komunistyczny.
>
> Jakkolwiek, generalnie zgadzamy sie z tym, ze bezprawnie skonfiskowana wlasnosc powinna byc zrekompensowana lub nawet zwrocona ofiarom, to nie mozemy zaakceptowac faktu interwencji obcego panstwa w wewnetrzne sprawy innego panstwa
> i jego wladz. Nie sadze, aby Kongres oraz rzad Stanow Zjednoczonych byly zadowolone, gdyby np. Polska i Litwa uchwalily rezolucje lub prawo, wzywajace USA do wyplacenia natychmiastowej rekompensaty spolecznosci indianskiej lub afro-amerykanskiej lub zadajace .zwrotu skonfiskowanej im wlasnosci. To nie jest sprawa Polski lub Litwy i to samo odnosi sie do Stanow Zjednoczonych w sprawie interwencji w wewnetrzne sprawy innych panstw. Uwazamy, ze Rezolucja ta jest nie tylko niewlasciwa, ale zostala rowniez sformulowana wedlug podwojnych standardow moralnych i wzywanmy kongresmenow, ktorzy ja sponsorowali, aby jak najszybciej ja wycofali z Kongresu oraz przeprosili Polske i Litwe za niewlasciwa interwencje w wewnetrzne sprawy tych panstw.
>
> Poza tym, chcielibysmy zwrocic uwage na przekrecanie historycznych faktow w Rezolucji. Nalezy przypomniec, ze Polska ( a pozniej rowniez Litwa i wiele innych panstw wschodnio-europejskich) zostala najechana przez nazistowskie Niemcy oraz komunistyczna Rosje w 1939r. Polska i inne kraje wschodnio-europejskie byly okupowane przez nazistowskie Niemcy oraz Zwiazek Radziecki w latach 1939-1990.
> Dopiero niedawno panstwa te odzyskaly 'wolnosc i niepodleglosc.' W rzeczywitosci,
> rzady panstw wschodnioeuropejskich nie mogly prowadzic niezaleznej polityki wewnetrznej lub zagranicznej. Wszystkie decyzje oraz uchwaly (rowniez te dotyczace praw wlasnosci, konfiskaty lub przejecia na cele publiczne, sprawiedliwe lub niesprawiedliwe) byly podejmowane przez wladze komunistyczne w Zwiazku Radzieckim lub nazistowskie w Niemczech. Polska i inne kraje wschodnioeuropejskie
> nie mialy wlasciwie swoich 'rzadow', ktore podejmowalyby niezalezne decyzje (poza
> rzadami na emigracji).
>
> Innym faktem historycznym, pominietym w rezolucji, jest udzielanie przez Stany Zjednoczone moralnego i finansowego wsparcia, zarowno rezimowi nazistowskiemu,
> jak i wladzom komunistycznym w ZSRR i innych panstwach wschodniej Europy w postaci kredytow i darowizn. To Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Francja i ZSRR
> zdradzily panstwa wschodnioeuropejskie, oddajac je we wladanie Zwiazku Radzieckiego
> na Konferencji w Jalcie i Poczdamie w 1945r. Tak wiec, to ktos inny jest odpowiedzialny za przestepstwa dokonane w tym okresie oraz za zwrot mienia lub rekompensaty.
> Interwencja w wewnetrzne sprawy Polski (i Litwy) jest niewlasciwym, nieodpowiedzialnym krokiem ze stronyKongresu Stanow Zjednoczonych. Uwazamy, ze Rezolucje nalezy wycofac oraz domagamy sie przeproszenia Polski (i Litwy) za niepozadana interwencje.
>
> POLSKI PATRIOTYCZNY KLUB DYSKUSYJNY W Nowym Jorku

Robert Majka , polityk , Przemyśl , 6 sierpnia 2008r
www.sw.org.pl ,
http://swkatowice.mojeforum.net/viewtopic.php?t=2988
http://swkatowice.mojeforum.net/viewtopic.php?t=5131
adres mailowy : robm13@interia.pl ,
tel.+ 48 506084013
tel. + 48 016.6784910

--------------------------------------------------------------------------------
Discover the new Windows Vista Learn more!
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~
Administrator: Mirosław J. Wiechowski <mjw@bahnhof.se>
Strona grupy: http://groups.google.com/group/ciemnogrod?hl=pl
Ustawienia opcji użytkownika: http://groups.google.com/group/ciemnogrod/subscribe
Aby się wypisać, wyślij pusty mail na adres: <ciemnogrod-unsubscribe@googlegroups.com>
-~----------~----~----~----~------~----~------~--~---
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do: