" /> Dyskusje ogólne :: Bardzo ciekawa analiza znaleziona w internecie
Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Bardzo ciekawa analiza znaleziona w internecie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotr
Bywalec Forum


Dołączył: 06 Maj 2010
Posty: 38

PostWysłany: Nie Maj 09, 2010 8:17 am    Temat postu: Bardzo ciekawa analiza znaleziona w internecie Odpowiedz z cytatem

Zamieszczone na http://grypa666.wordpress.com/2010/04/30/blogowicz-na-grypa666-bada-teze-2-celowo-zmylonych-samolotow/


" In (specjalista w zakresie kierowania ruchem lotniczym) 29.4.2010

Bardzo prosze o pomoc w znalezieniu jednego zdjecia z Smolenska, ktore widzialem na jakims forum 1,5 tyg temu.

Zdjecie przedstawia dwa drzewa oddalone od siebie o kilka metrow z bujna korona, ktore zostaly “ostrzyżone pod katem” przez przelatujacy samolot. Zdjecie bylo o tyle specyficzne ze przedstawiało niebieska naniesiona siatke 3D ktore pokazywała, ze fizycznie niemożliwe jest uczynienie tego przez jeden samolot. Chodzi o to ze jedno drzewo było ostrzyżone pod katem 45 stopni a drugie pod katem 135 stopni. Nikt nie potrafił wtedy zrozumieć tego zdjecia.

Ja postanowilem je przeoczyc poniewaz nie zajmowalem sie wtedy tym tematem a i nie znalem dodatkowych faktow.

Takie ostrzyżenie drzewa bylo mozliwe jesli zostalo dokonane przez dwa samoloty. Fakty ostatnich dni oraz pozostale dane pokazuja ze to bylo mozliwe.

(wszystkie godziny wedlug czasu polskiego)

Znane nam fakty to:

- elektrownia zanotowala awarie linii energetycznej o godz. 08g.39m.30s

- wedlug swiadkow samolot rosyjski IL wykonal nieudane lądowanie lecąc odchylony jednym skrzydlem i o mało nie zahaczając innych samolotów

- skrzynka polskiego tu 154m przestala pracowac o godz. 08.41.00 (konfrencja D.TUSKA)

Oznaczaloby to ze linia energetyczne zostala zerwana przez rosyjski samolot o godz.08.39.35

1,5 min pozniej polski samolot rozbil sie w poblizu.

Co mowia nam te fakty:

- samolot polski byl spozniony o 30 min. poprzez co znalazl sie w tym samym czasie co rosyjski

- Oba samoloty mialy te same problemy : W odleglosci 1,1 km od lotniska znalazly sie na wyskosci kilku metrow. Czyli oba samoloty musialy zaczynac obnizac lot ok 2km od lotniska.

- samoloty byly od siebie oddalone o 1,5 min lotu co oznacza ok.6-7km (standerdowa odleglosci dwoch samolotow na tym samym podejsciu do ladowania – pracowalem na radarach)

- oba samoloty scinaly drzewa na niskiej wysokosci co tlumaczy sprzeczne doniesienie o uszkodzeniu anteny NDB (1,1km) oraz drzewa (1,1km), przeszkod oddalonych od siebie o wartosc wieksza niz wynosi rozpietosc skrzydel ktoregos z samolotow.

- samolot rosyjski sie uratowal a polski nie.

- alarm lotniska zawyl 15 min. po katastrofie

na podstawie tego mozna przypuszczać ze:

- zostal ustawione fałszywe nadajniki NDB, ktore oszukaly obu pilotow co do odleglosci od pasa i polskiego pilota co do odchylenia od osi lotniska ( w przypadku rosjan falszywy mogl byc nadajnik ustawiony 2 km od lotniska, w przypadku polakow 2 nadajniki)

- jesli to byl zaplanowany zamach, mgla musiala byc sztuczna ( tajemniczy samolot latajacy nad lotniskiem na dwie godziny przed katastrofa)

- W przypadku zamachu, nie wiedzial o tym wczesniej Rosyjski rząd (w kazdym razie w poczatkowej fazie)

- Slowa uznania naleza sie dla rosyjskich internautow i innych ludzi (np. z elektrowni) dzieki ktorym mamy te informacje (zdjecia, swiadectwa, wykresy)

- za zamachem musza stac służby specjalne, ktore uciszyły niektóre niewygodne fakty i poinformowały politykow w stosownym czasie.

Biorac pod uwage te fakty mozna wysnuc nastepujacy scenariusz (godzina wedlug czasu warszawskiego)

06g 40min – tajemniczy samolot rozpoczyna nalot nad lotniskiem, co pokrywa sie z narastaniem mgly.

07.15 – laduje polski samolot

07.30 – z Warszawy startuje polski samolot przezydencki

07.35 – mobilne falszywe nadajniki zajmuja pozycje.

08.30 – Samolot Polski i Rosyjski kraza nad lotniskiem. Wieza decyduje ze samolot rosyjski bedzie pierwszy podchodzil do lądowania, samolot polski wykonuje dodatkowe kolka i kieruje sie za samolotem rosyjskim na sciezke podchodzenia do lądowania (10 km od lotniska)

- standardowy odstep w takich warunkach wynosi ok.6-10 km co w przeliczeniu na czas daje ok. 1,5 – 2 min. (pracowalem na radarach)

08.37.30 Rosyjski samolot rozpoczyna podchodzenie do ladowania (10 km od lotniska)

operatorzy falszywych nadajnikow nie sa pewni ktory samolot leci pierwszy. Zdazaja zalaczyc drugi falszywy nadajnik (2,1km od pasa), pierwszy falszywy nadajnik (7,1km od pasa, nie dziala).

Dalszy falszywy nadajnik (7,1)jest ustawiony ok,1000 m ponizej osi pasa i prawdziwego nadajnika

08.38.30 rosyjski samolot mija prawdziwy nadajnik NDB w odleglosci 6,1 km, zaczyna sie kierowac sygnalem na falszywy nadajnik NDB w odleglosci 2,1 km od pasa i 150 m ponizej osi lotniska.

08g.38min.40s Polski samolot rozpoczyna podchodzenie do ladowania. jest w odleglosci 10 km od pasa. Otrzymuje sygnal od falszywego nadajnika NDB (ustawionego 7,1km od plyty lotniska i ok.1km od osi lotniska), Pilot zaczyna sie kierowac na sygnal falszywego nadajnika.

08.39.20s W odleglosci 2,1 km od lotniska Samolot rosyjski otrzymuje falszywy sygnal NDB i zaczyna obnizac lot w celu ladowania.

08.39.30s W odleglosci 7,1 km od lotniska i odchyleniu od pasa ok.1km polski pilot potwierdza wysokosc ok.300 metrow, zaczyna sie kierowac na drugi falszywy nadajnik NDB (2,1km od lotniska i odchyleniu ok.150m od osi pasa)

08g.39min.32s Samolot Rosyjski uszkadza nadajnik NDB (1,1km- nie stanowi to problemu gdyz nadajnik jest zaklocany)

08g.39min.35s Samolot Rosyjski zahacza o linie energetyczna w odleglosci 1 km od lotniska i ja zrywa.

08.39min.37s Samolot Rosyjski nachyla sie na bok by uniknac zderzenia z drzewem. Scina galezie drzew pod katem (45 lub 135 stopni ) i udaje mu sie uniknac kolizji.

08g.39min.47s Z tym samym nachyleniem na jedno skrzydlo o maly wlos nie zahacza o jeden z stojacych samolotow, po czym zgodnie z zaleceniami wiezy- pospiesznie sie oddala.

08g.39min.55s Kontrolerzy lotniska sa w szoku,nie rozumieja niczego, po tym co zrobil rosyjski samolot kolejny raz proponuja stanowczo polskiemu pilotowi wybranie innego lotniska ale nie informują go o problemach rosyjskiego pilota. Polski pilot stwierdza po raz kolejny ze zrobi jedno próbę lądowania.

08g.40min.30 sekund Polski pilot otrzymuje falszywy sygnal z nadajnika NDB. Znajduje sie w odleglosci 2,1 km od lotniska ale wydaje mu sie ze znajduje sie tylko 1,1km od lotniska. Potwierdza i jest nad nadajnikiem NDB. Potwierdza wysokości 100-120 m (prawidlowa) i decyduje sie rozpoczac schodzenie do lądowania. Zwieksza predkosc opadania z 3m/s na 6-8m/s. Przelot nad nadajnikiem uruchamia uszkodzenie lacznosci z wieza. (zamachowcy juz wiedza ze ten jest Polski TU 154m)

Wlacza sie alarm TAWSS ale pilot myslac ze alarm ostrzega przed plyta lotniska, ignoruje sygnal.

08g.40min.37s Kontrolerzy lotu w odleglosci 1,6km od lotniska ostrzegaja pilota ze, obniza lot nie w tym miejscu co trzeba. Lecz pilot pomimo ze znajduje sie w wysokosci 130 m nad dnem wawozu i 70 m nad przyszlym prawdziwym (zakloconym) nadajnikiem NDB nie slyszy ostrzezenia wiezy.

08g.40min.43s Polski samolot znajduje sie w odleglosci 1.2 km od lotniska i ok.80 m od osi pasa na wysokosci 4 m, zaczyna goraczkowo szukac pasa ktorego sie tu spodziewal(zeznania świadka, rosyjskiego pilota) i zaczyna kosic pierwsze drzewa.

08g.40min.45 sekund Odleglosc od lotniska 1,05 km Po dwoch sekundach prostego lotu polski pilot podnosi maszyne i zaczyna sie unosic, niestety uksztaltowanie terenu i ciezkosc maszyny powoduje ze pomimo ze wzniosl maszyne na 20 metrow to ciagle znajduje sie 4m nad ziemie gdzie na wysokosci nadajnika NDB i odchyleniu od osi lotniska 40m uderza w drzewo tracac mala czesc skrzydla (powinien tu miec wysokosc co najmniej 70m). Samolot zbacza w lewo.

08g.40min47sekund Polski pilot probuje ratowac samolot przechylajac sie na jedna z skrzydel (potrzebna analiza- przechyl przeciwny do samolotu rosyjskiego) i scina poszycie drzewa pod katem 45 lub 135 stopniu.

08g.40min.49sekund Polski samolot uderza w duza brzoze tracac duza czesc lewego skrzydla i pilot traci kontrole nad samolotem.

08g.40min.51-55sekund Samolot roztrzaskuje sie 300 metrow od lotniska i 150 m ponizej jego osi.

P.S W zwiazku z tym ze to mógł być zamach dla pewności zostały użyte dodatkowe srodki ktore daly pewnosc ze wszyscy zgina
- gaz (wczorajsze info o badaniach toksykologicznych)
- nie wykrywalny ladunek wybuchowy

08g.41min.00 Rosyjscy Kontrolerzy lotu sa w szoku, juz wiedza ze to nie przypadek. Praktycznie nie mozliwe jest zeby dwaj piloci popelnili ten sam blad. Zaczynają sie bac o swoje zycie. nie wszczynaja alarmu. nie wiedza co robic.

08g.42min.00s Przygotowane w poblizu specjalny oddzial sluzb specjalnych upewnia sie ze wszyscy nie zyja i rozpoczyna zabezpieczanie miejsca katastrofy, nie wszczyna alarmu.

08g.55min.00 sekund “Kola” pojawia sie na miejscu katastrofy nakrecajac pierwszy “film z strzalami”

08g.56min.00s Po stwierdzeniu ze teren zabezpieczony nakazne jest rozpoczecie akcji ratowniczej, wszczynany jest alarm lotniska

08.59min.00 sekudn straz pozarna dociera na miejsce katastrofy.

09g.00min.00 sekund Rosyjski człowiek pojawia sie na miejscu katastrofy i robi tzw.”trzeci film” ktory tak naprawde jest drugim. Widzi poczatek akcji gasniczej. strazacy czekaja na wode.

09g.03min.00 Po dlugich minutach i mękach w celu zmylenia sluzb , Wiśniewskiemu udaje sie dotrzec na miejsce od przeciwnej strony niz “kola”. Polak widzi juz akcje gasnicza.



Tak wiec prosze pomozcie odnalesc to zdjecie lub inne zdjecia ukazujące że zniszczenia drzew zostaly dokonane przez dwa samoloty, polski i rosyjski.

………………………………

In: Wkrotce podam kilka waznych kwestii do odnaleznienia i opisania. (skojarzylem to wczoraj wieczorem ale nie nocowalem w domu i nie mialem dostepu do komputera. Nie moglem usnac, nie spalem calo noc, te fakty byly zbyt jaskrawe w mojej glowie i oczekiwalem momentu gdy bede mogl je opisac.)

Wczesniej dziwilem sie ze ludzie zajmuja sie nadmiernie trajektoria lotu w ostatnich sekundach od 1,2 km od pasa do miejsca upadku, podczas gdy oczywiste bylo ze pilot nie mial szans. Naprawde sie dziwilem. Ale teraz widze ze to PRAWDA rozdziela zadania i pobudza ludzi do dzialania w okreslonym kierunku. Dzieki osobom, ktore analizowaly ostatni odcinek lotu (od 1,2 km do upadku) bedzie mozna udowodnic ze znisczenia drzewostanu byly spowodowane przez dwa samoloty : rosyjski IL76 i polski TU-154m, ktore wedlug uszkodzenia linii energetycznej i czarnej skrzynki tu154m lecialy w odstepie 1,5 min, a jesli oba znalazly sie w tym samym miejscu w takim samym położeniu i na tej samej wysokości, to slowo przypadek jest iluzja.

Potrzebny jest tez zapis czarnej skrzynki rosyjskiego IL 76, (media milczą o nim, a zapis ten bedzie bardzo istotny). Potrzebne sa
szczegółowe oparte na czarnych skrzynkach dane lotu od. 10km od pasa az do upadku/ucieczki z lotniska. "


A co do tych zdjęć, to moim zdaniem są one tutaj :

http://picasaweb.google.ru/Amlmtr/MWzNeJ#5459758998359442098
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 5:23 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Jerzy Dąbrowski
Weteran Forum


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 314

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 8:46 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Interesująca "teoria" o nieznanych rządowi Rosji zamachowcach i "wspólnej walce" rosyjskich i polskich pilotów z drzewami.
Wolę Don Kichota co to walczył z wiatrakami.

_________________
Nie jedna miarka wskazuje na Jarka,
Wi?c tak jak czuj? tak zag?osuj?!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jadwiga Chmielowska
Site Admin


Dołączył: 02 Wrz 2006
Posty: 3642

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 9:03 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

najprawdopodobniej trzeba teraz znaleźć zamachowców!
Gruzini odpadają bo lubią Polaków, Czeczeni niestety tez! Dagestańcy, Ingusze, odpadają. I skąd tu wziąć muzułmanskich terrorystów z narodów Federacji i byłego imperium, jak oni kochali polskiego Prezydenta. No to teraz że niby frakcja w GRU lub KGB ........ i tak właśnie służby spiskowe teorie snują. Byle Putin plk KGB był czysty jak łza.
Skandal, ze polski rząd nie reaguje! Przeciez w Moskwie nie toczy sie zadne śledztwo. Dowody od miesiąca walają sie w błocie! Tam sie fabrykuje dowody, winien będzie pilot lub prezydent RP oczywiście!

Minister Obrony Narodowej , Minister Spraw Zagranicznych, Premier, p.o. Prezydenta powinni stanąć przed Trybunałem Stanu!

_________________
Jadwiga Chmielowska Przewodnicz?ca Oddzia?u Katowice i Komitetu Wykonawczego "Solidarnosci Walcz?cej"
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jerzy Dąbrowski
Weteran Forum


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 314

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 9:32 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Kuriozalny był pomysł "polskich" władz wysłania do Smoleńska archeologów.

Nigdy nie sądziłem że znaleziska archeologiczne mogą tylko 1 miesiąc leżeć w ziemii (lub raczej na jej powierzchni) by stać się tematem dociekań naukowych!

Jak doniosły jednak "nasze" niestrudzone media cytując min. Milera, Rosjanie narazie niezgadzają się na działalność polskich "archeologów" gdyż miejsce katastrofy jest terenam wojskowym!
Nie przeszkadało to jednak polskim cywilom w oglądaniu tego terenu i wynajdywaniu tam różnych ciekawych rzeczy.

Ściema goni ściemę!

Ilość różnych teorii narasta zapewne także w celu zmęczenia przeciwnika - czyli polskiego spoleczeństwa.
Niektóre są nawet ciekawe jak np. te które zdaniem emerytowanego majora rosyjskiego lotnictwa każą szukać winnych w obsłudze lotniska - pisał o tym FAKT.

Cała ta sprawa z niezabezpieczonym terenem po katastrofie oczywiście bardzo kompromituje rząd Pospolitych Obiboków.
Może też, przychodzi mi to do głowy, jest formą nacisku na POpaprańców by podpisali umowę gazową - a POtem to choćy POtop, nawet z Olbrychskim na wierzchu.
POchlast maxymalny!

_________________
Nie jedna miarka wskazuje na Jarka,
Wi?c tak jak czuj? tak zag?osuj?!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Grzegorz - Wrocław
Moderator


Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 4333

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 9:50 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Zdjęcie 57 ze wskazanej serii mogłoby odpowiadać temu co jest przedsawione w Temacie, gdyż drzewo na bliższym planie jest koszone w innym kierunku niż ten na który wskazuje wrysowana sylwetka samolotu. Należy sądzić, że trajetkorie obu samolotów nie szły dokładnie tą samą trasą, więc może da się je odtworzyć. Wiadomo przecież, że wielotonowe samoloty to nie pchły i nie mogą przeskakiwać to na prawo, to na lewo. Badając uszkodzone po drodze elementy (głównie drzewa i linię energetyczną) można chyba stwierdzić czy Tu-154M miał towarzysza, któremu jakimś cudem udało się uniknąć kolizji.
Jeszce jednym elementem wsazującym na zamach byłoby wykrycie użycia sztucznej mgły. Ta z kolei mogłaby być widoczna na zdjęciach satelitarnych z chwili wypadku (zdradzał by ją bardzo lokalny charakter).
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jerzy Dąbrowski
Weteran Forum


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 314

PostWysłany: Wto Maj 11, 2010 11:02 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dla mnie (choć mogę się mylić) są to zlecone odgórnie intelektualne zagadki, których jednak bez wizyty na miejscu nie da się zweryfikować.

Podana przez Tusku godzina zderzenia - 8.40 oraz (dez?)informacja WSI24 że przez 30 sek. pilot był ostrzegany że leci za nisko wydają się wskazywać że taka będzie oficjalna wersja wypadku. Ja mam tu trochę wątpliwości, ale puki nie ogłoszą się rosjanie do czego w końcu doszli - nie warto tu mnożyć teorii.

Ś.P. Lech Kaczyński miał ponoć mówić o gdańskich liberałach (w tym i o Tusku) - "fajne chłopaki ale straszne kłamczuchy".

Dlatego tak łatwo w 8.40 nieuwierzę.

pozdr JD

_________________
Nie jedna miarka wskazuje na Jarka,
Wi?c tak jak czuj? tak zag?osuj?!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Stanislaw Siekanowicz
Weteran Forum


Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 1145

PostWysłany: Sro Maj 12, 2010 1:55 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Facet troche dal sie ponieść wyobrazni i w paru miejscach nie ma solidnego oparcia w faktach, ale nie odrzucalbym niektorych fragmentow jego teorii. Bez wątpienia zna sie na kontroli lotow w odrożnieniu od neptykow na niektorych forach uparcie powtarzających rożne bzdury jak na przyklad że samoloty przed lądowaniem muszą wykonać jakies "kręgi".
Panu Jurkowi: Godzina 8.40 jest znacznie bardziej prawdopodobna, takze wedlug swiadkow. Początkowe przesuniecie czasu katastrofy moglo sluzyc nieczystym celom, byc moze miedzy innymi ukryciu faktu, ze jakas "spec-grupa" miala na miejscu katastrofy ileś czasu przed przybyciem strazy pozarnej.
Potrzebna jest wizja lokalna tych drzew i drzewek i to zanim zaczną odrastac galazki, aby moc te teze odrzucic albo potwierdzic. To sugestia dla tych, ktorzy mają do Smolenska blizej ode mnie.
Dodam jeszcze, ze potrzebna jest takze wizja lokalna dla weryfikacji zarowno zdjec p. Amielina jak i wykonanej przez niego lokalizacji na mapce, poniewaz co najmniej 3 male drzewa, te w okolicy stacji NDB, mogą nosić znamiona "dygitalizacji" komputerowej w miejscach "pokiereszowanych", a z kolei jedno drzewo jest umieszczone na mapce Amielina w miejscu innym niz wynikaloby to ze zdjecia satelitarnego. Czy to celowa dezinformacja? Nie wiem, do tej sprawy powroce po zbadaniu tych (i innych) fotografii przez znajomego internaute - zawodowego grafika komputerowego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Jerzy Dąbrowski
Weteran Forum


Dołączył: 01 Gru 2006
Posty: 314

PostWysłany: Sro Maj 12, 2010 3:53 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Panie Stanisławie - drzewa już zaczęto wycinać!

http://www.fakt.pl/Wycieli-las-po-katastrofie,artykuly,71695,1.html

Teren został zaorany - co potwierdzali świadkowie z Polski - Normalnie nie!? - Bo po co tam grzebać? Najlepiej o wszystkim całkowicie zapomnieć.

Raport rosyjskich śledczych miał być gotowy 3 tyg. temu - i oczywiście nadal nic o nim nie wiadomo - czy w ogóle powstał?

Wciąż czekam że prokuratura (obojętnie która) przedstawi jakąś, przepraszam, całościową ściemę - która nam wszystko "wyjaśni".

Pooglądałem ostatnio kilka wydań Misji Specialnej i po wypowiedzi jednego z dziennikarzy TVP zaczęłem mieć wątpliwości czy Tusk lądował na tym lotnisku - ów dziennikarz mieszkał przez tydzień w hotelu, zapewne tym samym co Wiśniewski z TVP i jak powiedział nie przyszło mu do głowy że obok za płotem jest lotnisko, bo tam żadne samoloty nie latały.

Oczywiście należy też postawić pytanie o wiarygodność dziennikarzy? Są napewno w tym gronie karierowicze jaki i zwykli TeWusie obecnych służb.
Ale co my wiemy np. o locie Tuska z 7 IV 2010? Ile czasu trwał, jaka była załoga, jak liczna ochrona, jacy goście, itd?

_________________
Nie jedna miarka wskazuje na Jarka,
Wi?c tak jak czuj? tak zag?osuj?!
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Sylwia



Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 67

PostWysłany: Pon Gru 05, 2016 5:23 am    Temat postu: Forumoteka.pl Odpowiedz z cytatem



Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Stanislaw Siekanowicz
Weteran Forum


Dołączył: 19 Paź 2008
Posty: 1145

PostWysłany: Czw Maj 13, 2010 6:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
co my wiemy np. o locie Tuska z 7 IV 2010? Ile czasu trwał, jaka była załoga, jak liczna ochrona, jacy goście, itd?

Dobre pytanie! Tutaj tez jest jakies kretactwo. Są w mediach dwie wersje na temat czy ten samolot Tu lecial do Smolenska 7 kwietnia czy nie lecial. Z jednej strony sa informacje, ze nie polecial, bo usuwano jakąs awarie, a z drugiej strony ze maszyna byla tego dnia w Smolensku i ze nawet Kapitan Protasiuk byl w skladzie zalogi.
Jezeli "tutka" byla w Smolensku np. z mniej waznymi czlonkami delegacji, a Tusk lecial malym wynajetym samolotem (wedlug jednej wersji wlasnie wyczarterowano samolot dla Tuska), to mogl lądowac na drugim (cywilnym) lotnisku, ktore jest czynne na codzien, bo lądują tam male samoloty pasazerskie regularnych linii. "Tutka" nie mogla tam lądowac, bo pas ma zaledwie 1600 m, to od biedy wyląduje, ale juz moze nie wystartowac.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum




Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group