Forum  Strona Główna

 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

"Misja Specjalna" - magazyn, katastrofa TU-154M

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Dyskusje ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pluszak
Weteran Forum


Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 106

PostWysłany: Nie Maj 23, 2010 8:29 pm    Temat postu: "Misja Specjalna" - magazyn, katastrofa TU-154M Odpowiedz z cytatem

Kolejna część programu reporterskiego TVP "Misja Specjalna" - dotyczy katastrofy TU-154M


Wiem że nie wszyscy zagraniczni Goście mogą oglądać ten program w TV lub za pomocą strony TVP a więc w ramach wolnego czasu postaram się uzupełnić ten post o wcześniejsze części "Misji Specjalnej" dotyczącej katastrofy prezydenckiego TU-154M ( materiał na Youtube, póki nie wykasują można oglądać )

Poniżej skrót wypowiedzi różnych osób z IV części "Misji Specjalnej" dotyczącej katastrofy.

TVP1 – “Misja Specjalna” – Katastrofa pod Smoleńskiem – część IV, program z dnia 19 Maja 2010

UWAGA!

W 8 minucie pierwszej części „Misji Specjalnej” widać czarne ślady (czarne kropki ) na fragmencie skrzydła prezydenckiego Tupolewa !

Zdjęcie z zaznaczonymi czarnymi punktami zamieściłem jako zagadkę w dniu 15 Maja 2010, wpis Katastrofa TU-154M – ślady, zagadka. Niektórzy z Was sugerowali w komentarzach że ślady te zostały dorobione w programie graficznym. Proszę zwrócić uwagę na 8 minutę pierwszej części „Misji Specjalnej”


Redaktor: „...Konferencja MAK nie wyjaśniła dlaczego nie zamknięto lotniska w Smoleńsku skoro jego stan techniczny w połączeniu ze złą pogodą tworzyły realne zagrożenie dla bezpieczeństwa lotu...”

Edmund Klich: „...Proszę pani nie ma procedur zamykania lotnisk, tak nam powiedziano i zresztą w Polsce tak samo...”

Redaktor: Czy jest jakikolwiek dowód na obecność osób trzecich w kabinie?

Edmund Klich: „...Do widzenia pani, do widzenia... mam pracę...”

Redaktor: ” ...Na konferencji w Moskwie nie wyjaśniono kwestii telefonów najważniejszych osób w państwie które zginęły w Smoleńsku...”

Janusz Zemke, były Wiceminister MON: „...Prezydent i Ministrowie mieli telefony normalne niekodowane i na pewno mieli telefony kodowane...”

Romuald Szeremietiew, były minister MON: „...Nie wystarczy wysłać funkcjonariuszy BOR’u którzy będą ochraniali fizycznie Prezydenta i jego delegację, musza być służby które będą wiedziały czy to lotnisko jest w stanie przyjąć nasz samolot...”

Redaktor: „Ilu było funkcjonariuszy na miejscu tragedii?”

Gen Marian Janicki szef BOR: „...To była grupa funkcjonariuszy, nie chcę się wypowiadać...”

Romuald Szeremietiew, były minister MON: „...Rozbija się samolot, na pokładzie są dowódcy natowscy, samolot natowski, mają w swoim posiadaniu nośniki z informacjami elektronicznymi i te nośniki wpadają w ręce Rosjan, czy to oznacza proszę państwa że Rosjanie powiedzieli no nie, to jest taka sytuacja nie będziemy do tego zaglądać absolutnie, nie wolno...”

więcej tu: http://www.pluszaczek.com/2010/05/23/tvp1-%E2%80%93-%E2%80%9Cmisja-specjalna%E2%80%9D-%E2%80%93-katastrofa-pod-smolenskiem-%E2%80%93-czesc-iv/

_________________
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

www.pluszaczek.com - Okiem Pluszaka – Wielotematyczna mieszanka Iluzji z Rzeczywisto?ci?

www.bazaroskop.eu - sprzedaj, kup, wymie?, oddaj gratis. Szukasz pracy? Chcesz zareklamowa? swoje us?ugi? - Zapraszam Smile


Ostatnio zmieniony przez pluszak dnia Pią Cze 04, 2010 9:14 am, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Grzegorz - Wrocław
Moderator


Dołączył: 09 Paź 2007
Posty: 4333

PostWysłany: Nie Maj 23, 2010 8:47 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Cytat:
„...Rozbija się samolot, na pokładzie są dowódcy natowscy, samolot natowski, mają w swoim posiadaniu nośniki z informacjami elektronicznymi i te nośniki wpadają w ręce Rosjan, czy to oznacza proszę państwa że Rosjanie powiedzieli no nie, to jest taka sytuacja nie będziemy do tego zaglądać absolutnie, nie wolno...”

W pierwszych dniach po tragedii próbowano często przytaczać głosy naiwnych kretynów głoszących coś w stylu: "W obliczu tak wielkiego nieszczęścia jakie dotknęło Polskę, Rosjanie zapewne uszanują te okoliczności i nie będą wykorzystaywać znalezisk w takich niskich celach". Lub inne - dla grupy równie nierozgarniętych - że Rosjanie w krótkim czasie zwrócili zabrane przedmioty, choć efekt takiego gestu podobny jest do zwrócenia zabranego biletu tramwajwego po dojechaniu do przystanku docelowego.
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pluszak
Weteran Forum


Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 106

PostWysłany: Pią Maj 28, 2010 5:30 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TVP1 – “Misja Specjalna” – Katastrofa pod Smoleńskiem – część IV, program z dnia 26 Maja 2010

Pierwsza część programu "Misja Specjalna" dotyczy powodzi i zaniedbań różnych osób, druga część programu dotyczy katastrofy prezydenckiego TU-154M pod Smoleńskiem.

Redaktor: „ Okoliczności kiedy i w jakim trybie strona Polska oficjalnie przyjęła by przyczyny katastrofy badać zgodnie z Konwencją Czikagowską wciąż są zagadkowe. Artykuł trzeci tej Konwencji mówi wyraźnie że stosuje się ją wyłącznie do cywilnych statków powietrznych, nie stosuje się zaś do statków powietrznych państwowych w tym wojskowych.”

Redaktor: „Mogliśmy wziąć pod uwagę to porozumienie między Polską a Rosją dotyczące wypadków lotniczych samolotów wojskowych, a przecież jest to samolot wojskowy”

Grzegorz Sobczak, Skrzydlata Polska: „Zgadza się w Smoleńsku rozbił się jak najbardziej samolot wojskowy, również na wojskowym lotnisku...”

Redaktor: „Przez pierwsze kilkadziesiąt godzin strona Polska i Rosyjska prowadziły badania według niejasnych procedur”

Antoni Maciarewicz, były minister Spraw Wewnętrznych: „...mimo to jednak, pierwsze działania jak się wydaje do 13 Kwietnia zarówno ze strony Rosyjskiej jak i ze strony Polskiej były prowadzone tak jakby obowiązywało Porozumienie Polsko – Rosyjskie z 1993 roku”

Edmund Klich „...Propozycja ze strony Rosyjskiej była, że najbezpieczniej jest, to znaczy to było hasło właściwie nie propozycja, bo trudno żeby na tym etapie już była propozycja, prawda, że załącznik 13 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, tak zwanej Konwencji Czikagowskiej, jest, precyzyjnie określa procedury”

Redaktor: „Z informacji od samego Klicha wynika że Rząd zaakceptował Konwencję dopiero 15 kwietnia”

Donald Tusk: „Konwencja Czikagowska która nie dostarcza kompletu narzędzi, ale jednak jest optymalnym aktem prawnym jeśli chodzi o przejrzystość postępowania, i osadzenie tego postępowania w pewnych procedurach, które powodują że obie strony maja pewne zobowiązania i pewne prawa.”

Redaktor: Nie wiemy, czy przyjęcie innych procedur sprawiłoby że teren katastrofy zostałby należycie zabezpieczony”

Edmund Klich: Myśmy nie mieli sił żeby to zabezpieczać, co miałem zrobić tyralierę i każdy będzie przekopywał i te resztki takie małe wybierał, a my jesteśmy i powinniśmy badać. Z punktu widzenia badania te materiały nie mają znaczenia co do ustalenia przyczyny i okoliczności”

Redaktor: „Ubrania ofiar miały być spalone, oficjalnie ze względu na zagrożenie epidemiologiczne”

Beata Gosiewska: Ja powiedziałam że ja kategorycznie żądam aby te rzeczy nie były zniszczone, zostały zachowane, w takim stanie jakim są, nawet bez wydania”

Więcej tu: http://www.pluszaczek.com/2010/05/28/tvp1-%E2%80%93-%E2%80%9Cmisja-specjalna%E2%80%9D-%E2%80%93-katastrofa-pod-smolenskiem-powodz-%E2%80%93-czesc-v/

_________________
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

www.pluszaczek.com - Okiem Pluszaka – Wielotematyczna mieszanka Iluzji z Rzeczywisto?ci?

www.bazaroskop.eu - sprzedaj, kup, wymie?, oddaj gratis. Szukasz pracy? Chcesz zareklamowa? swoje us?ugi? - Zapraszam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pluszak
Weteran Forum


Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 106

PostWysłany: Pią Cze 04, 2010 9:03 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TVP1 – “Misja Specjalna” – Katastrofa pod Smoleńskiem – część VI, program z dnia 02 Czerwca 2010

Marcin Stefaniak, redaktor: "Po prawie 2 miesiącach od katastrofy znamy treść rozmów pilotów prezydenckiego samolotu...", "...Czy fragmenty rozmów których nie odczytano mają istotne znaczenie dla sprawy? Jak wytłumaczyć zachowanie pilotów którzy nie reagowali na sygnały ostrzegawcze? Dlaczego wieża kontroli lotów cały czas utrzymywała że samolot jest na właściwym kursie?"

Redaktor: „...Nie wiadomo czy były inne wersje, ale na ich istnienie wskazuje wypowiedź ppłk Bartosza Stroińskiego dla TVN24, który uczestniczył w badaniu nagrań z „czarnych skrzynek, jego podpis powinien znajdować się na dokumencie ale go nie ma. Stroiński twierdzi że podpisał stenogram z rozmów, „nie wiem dlaczego ale został opublikowany inny” – mówi.”

Mec Rafał Rogalski, pełnomocnik rodzin ofiar katastrofy: „Określone dokumenty wymagają określonych podpisów, no i jest to na pewno kwestia bardzo niezrozumiała, aby taki podpis nie znalazł się na takim dokumencie w sytuacji takiej kiedy osoba uczestniczyła w określonych badaniach...” „...Mamy do czynienia z ewidentnymi brakami formalnymi”

Bogdan Borkowski, adwokat: „Od początku intencją tego szumu informacyjnego jest przekazanie społeczeństwu informacji, że winę, za tą katastrofę ponoszą piloci, a takie ustalenie jest absolutnie nieuprawnione, przynajmniej na tym etapie śledztwa.”

Redaktor: „Zeznania Ryżenki ( kontrolera lotu ) znajdują potwierdzenie w stenogramach z „czarnych skrzynek” „Ze stenogramów wynika że jeszcze na 25 sekund przed katastrofą kontroler ruchu utwierdzał załogę że trzyma dobry kurs, co innego słyszeliśmy z ust szefa komisji badającej okoliczności katastrofy Andrieja Morozowa”

Andriej Morozow: „ Pierwsze uprzedzenie systemu o zbliżaniu do Ziemi TAWS, typu „Pull up”, czyli „ciągnij w górę” pojawiło się 18 sekund przed zderzeniem z pierwsza przeszkodą, która spowodowała naruszenie konstrukcji samolotu. Pierwsze zetkniecie z przeszkodą miało miejsce około 1100 metrów od początku pasa startowego, na lewo od kursu podchodzenia do czterdziestu metrów.”

Aleksander Koronczyk, były pilot myśliwców, instruktor lotniczy: „Ekipa naziemna kontrolująca sytuację mogła na czas zareagować na pomyłki i je wyeliminować, a w ostateczności zakazać lądowania, załoga samolotu powinna była taki rozkaz usłyszeć. W lotnictwie nie ma słowa „przekonywać” , jeśli załoga popełnia błędy powinno się im zabronić lądowania.

Redaktor: „Dlaczego załoga nie reagowała na sygnały alarmowe?”

Janusz Więckowski, emerytowany pilot, wylatał 19 tys. godz.: „Ten sygnał jest głośno, przez dwa głośniki generowany, z dwóch stron w kabinie przeważnie, także to jest wyraźny głośny sygnał, który nawet jak pilot ma słuchawki na uszach, to on jest słyszalny i to wyraźnie słyszalny. Ten sygnał był wygenerowany z tego urządzenia, na skutek tego że oni bardzo szybko schodzili do Ziemi, z prędkości pionowej zniżania, w takiej sytuacji urządzenie działa natychmiast, bo to jest nienormalna prędkość na takiej odległości od pasa, od Ziemi i to był krzyk tego urządzenia...” „ Leży na tym złomowisku właśnie element silnika, który mnie zachwyca, dlatego że to jest cały element któregoś stopnia albo sprężarki powietrza, albo stopnia, już niskiego stopnia turbiny” „Dlaczego on jest cały po tym zderzeniu? Nie rozumiem tego...”

Michał Majewki, Rzeczpospolita: „Radiolatarnie na lotnisku w Smoleńsku są dwie, jedna oddalona o 6km od pasa, druga o kilometr. Z tego co udało nam się ustalić wynika że ta bliższa radiolatarnia działała niedobrze i że JAK 40, który wylądował kilkadziesiąt minut przed Tupolewem miał problem ze skontaktowaniem się z tym urządzeniem”

Jeżeli rzeczywiście radiolatarnia działała źle, to w tych warunkach było to znaczące utrudnienie dla załogi i pewne wskazania niektórych przyrządów mogły być nie tak dokładne jak powinny.

Mjr Waldemar Łubowski, pilot: „Jeśli bliższa radiolatarnia była uszkodzona, to z odległości 4000m od progu pasa, pilot nie miał żadnej informacji bieżącej o odległości, o zmniejszającej się odległości do początku pasa, w związku z tym nie mógł precyzyjnie określić nakazanej wysokości.”

Redaktor: „... Jak ujawniły Wiadomości TVP 1, w tak zwanej wieży kontroli lotów, w momencie tragedii, oprócz kontrolerów, przebywała trzecia, nieznana osoba. Kto to był?”

Ryszard Jaxa –Małachowski, były prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ds. technicznych: „ O tym kto jest na wieży decyduje zarządzający lotniskiem, albo zarządzający ruchem lotniczym, tym w czyjej gestii jest de facto wieża.”

Redaktor: ”Tej tajemniczej osoby do dziś nie przesłuchano”

Ryszard Jaxa –Małachowski, były prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ds. technicznych: „Jest bardzo możliwe że na wieży byli pracownicy nie służb kontroli ruchu, a innych służb Federacji Rosyjskiej, co było w pełni zrozumiałe, biorąc pod uwagę status tego lotu i to kto był na pokładzie tego samolotu”

Redaktor: Dlaczego więc ta osoba nie została przesłuchana?

Ryszard Jaxa –Małachowski, były prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego ds. technicznych: „ No to jest dobre pytanie, sądzę że akurat takich pracowników jest trudno przesłuchać”

http://www.pluszaczek.com/2010/06/04/tvp1-%E2%80%93-%E2%80%9Cmisja-specjalna%E2%80%9D-%E2%80%93-katastrofa-pod-smolenskiem-czesc-vi/

_________________
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

www.pluszaczek.com - Okiem Pluszaka – Wielotematyczna mieszanka Iluzji z Rzeczywisto?ci?

www.bazaroskop.eu - sprzedaj, kup, wymie?, oddaj gratis. Szukasz pracy? Chcesz zareklamowa? swoje us?ugi? - Zapraszam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
pluszak
Weteran Forum


Dołączył: 16 Maj 2010
Posty: 106

PostWysłany: Wto Cze 22, 2010 9:40 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

TVP1 – “Misja Specjalna” – Katastrofa pod Smoleńskiem, program z dnia 16 Czerwca 2010

Informacja: W programie „Misja Specjalna” z dnia 09 Czerwca 2010 nie był poruszony temat katastrofy pod Smoleńskiem, dlatego jak na razie program „Misja Specjalna” z dnia 09 Czerwca 2010 pominąłem.

Andrzej Melak, brat Stefana Melaka: „Najgorsze że, pan Arabski powiedział że Rosjanie prowadzą śledztwo bardzo wnikliwie, bardzo dobrze, całkowicie im ufa, robią to rzetelnie, profesjonalnie...Mija 2 miesiące prawie od tragedii a Rodziny, większość Rodzin nie wie na jakim etapie jest śledztwo... ”

Jerzy Dolecki, ekspert ds. fonoskopii: „Najprostszą metodą stwierdzenia autentyczności tej kopii, czyli jej pełnej zgodności z oryginałem jest porównanie tych dwóch nagrań, ponieważ oba istnieją...”

Leszek Misiak, dziennikarz śledczy „Gazety Polskiej”: „Polskie służby które przybyły na miejsce, ABW i Żandarmeria, zostały przez Rosjan według naszej wiedzy przez FSB niedopuszczone do wykonywania czynności, a nawet zgromadzono ich w hangarze, uznając że nie mają nic do roboty, że to właśnie Rosjanie powinni zabezpieczyć teren, zabezpieczyli, i przejęli nośniki tajnych danych miedzy innymi”

Małgorzata Wassermann, córka Zbigniewa Wassermanna: „Rozważamy taki wniosek z kilku powodów...My na dzień dzisiejszy nie wiemy czy w ogóle sekcje były wykonane, z w związku z tym nie wiemy jaka jest przyczyna śmierci...”

więcej tu: http://www.pluszaczek.com/2010/06/22/tvp1-%E2%80%93-%E2%80%9Cmisja-specjalna%E2%80%9D-%E2%80%93-katastrofa-pod-smolenskiem-%E2%80%93-czesc-vii/

_________________
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^*^

www.pluszaczek.com - Okiem Pluszaka – Wielotematyczna mieszanka Iluzji z Rzeczywisto?ci?

www.bazaroskop.eu - sprzedaj, kup, wymie?, oddaj gratis. Szukasz pracy? Chcesz zareklamowa? swoje us?ugi? - Zapraszam Smile
Powrót do góry
Ogląda profil użytkownika Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Strona Główna -> Dyskusje ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz dołączać plików na tym forum
Możesz ściągać pliki na tym forum